Smurfit Kappas iögonfallande dryckesförpackningar sticker ut på FlexoTech awards

Smurfit Kappa Sverige AB

Den iögonfallande förtryckta linern, som designades för det ledande ölmärket Beck’s, vann i kategorin ”Sacks and Corrugated Pre-Print Liner”.

Den komplexa linern, som designats av Smurfit Kappa CPE, krävde en hög trycksvärtekoncentration för att uppfylla kundens önskemål om att skapa ett realistiskt och blickfångande tryck. För att skapa den uppseendeväckande finishen användes kompositfärger för att bygga upp varumärkets levande gröna nyans och sätta flaskan i fokus.

Med tanke på att så mycket som 82 % av köpbesluten fattas i butik finns det ett ökat tryck på varumärken att skapa en dramatisk närvaro på hyllan, och den vackra förpackningen för Beck’s lever upp till detta med god marginal.

Chris Shaw, vd för Smurfit Kappa CRP Pre-Print: — Jag är glad att Smurfit Kappa får det erkännande som ett förstapris i denna kategori innebär. För designer som kräver en finish av fotokvalitet och höga produktionsvolymer är pre-print ett uppskattat alternativ, och vi ser därför att många kunder väljer detta för sina produkter.

— Den här bedriften har möjliggjorts av den hängivenhet och det hårda arbete som våra erfarna tryckare och grafikteam har lagt ned.

2017 FlexoTech awards hölls vid ett galaevenemang i London. Smurfit Kappa’s ShelfSmart-tjänst använder branschinsikter och teknik för att följa ögats rörelser för att fastställa de bästa metoderna för att marknadsföra produkter på hyllan.

Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk